Sunday 17 March 2013

Full Time Hijabers

Greeting Text

Isu paling 'hot' zaman yang serba maju sekarang ni ialah,mendedahkan aurat.Seharusnya kita wahai Muslimin wa Muslimat,Mukminin wa Mukminat,tonjolkan identiti Ad-Deen Islam kita yang sebenar.Tuntuan dalam Islam untuk menutup aurat wajib dilaksanakan.Kerana dengan menutup aurat itu kita boleh memelihara maruah kita sebagai umat Islam.


Kita selalu dengar kalau orang miskin ni,mereka mesti tak beli barang-barang yang tak perlu bagi mereka,kerana takut membazir.

Kalau orang kaya iman,mereka akan sanggup membeli pakaian yang boleh menutup aurat mereka.Tetapi kalau orang itu ialah orang yang miskin iman,pasti mereka tidak akan keluarkan duit hanya untuk membeli pakaian yang boleh menutup aurat mereka,labuh,tidak menampakkan bentuk badan dan juga longgar.

Pilih lah mana satu kategori anda.Jangan peduli tentang orang lain yang hartanya lebih melimpah ruah daripada kita,kerana di akhirat nanti hanya takwa yang membezakan kita.Bangkitlah kita wahai syabab Islam,sebarkan dakwah Islam kerana syurga yang abadi menanti kita.

P/S:I work as full time hijabers until the end of my life and all of Muslimat and Mukminat do work as me.
                                                                                                                                       -Fina Maula-

No comments:

Post a Comment